بدون تردید امروزه و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و رقابت تنگاتنگ شرکت ها و برندهای مختلف، تبلیغات مهمترین عنصر برای ترغیب و آگاهی دادن به مشتریان است. در حقیقت یک شرکت می تواند با بهره مندی و استفاده درست و مناسب از رسانه های مختلف برای منتقل کردن و تزریق محتوای تبلیغاتی خود به مخاطبین و بازار هدف، گامی بزرگ را برای معرفی محصول، بازاریابی و در نهایت فروش بیشتر بردارد.
تیزر تبلیغاتی را می توان به عنوان یکی از موثرترین و برترین شیوه های تبلیغاتی هدفمند معرفی کرد، زیرا در این روش به صورت کاملا حرفه ای حس کنجکاوی در مخاطب یا همان بیننده ایجاد و تحریک می گردد تا او به طور ناخودآگاه و برای رسیدن به جواب سوالاتی که در ابتدای تیزر با آن ها رو به رو شده است تا انتهای تیزر تبلیغاتی را ببیند و پیام تیزر را دریافت نماید، که این امر خود ممکن است در انتها سبب ایجاد حس نیاز در مخاطب شده و او را به یک مشتری بالفعل تبدیل کند.
ماندگاری بالا در ذهن، جذب اعتماد مخاطب یا مشتری، اشتراک گذاری تیزر توسط افراد مختلف و بازاریابی رایگان برای شرکت، انتقال کامل ترین اطلاعات در زمانی کم به ذهن مخاطب، اولویت وب سایت های دارای ویدئو برای موتورهای جستجو و امکان استفاده از تیزر تبلیغاتی در پلتفرم های اجتماعی مختلف چون اینستاگرام و یوتیوب تنها برخی از مزایای استفاده از تیزر تبلیغاتی برای معرفی محصول و یا ارائه خدمات شرکت های مختلف است.