K O L P A L . I R

هشت نکته مهمی که هر صاحب کسب و کاری در اینستاگرام لازم است آن‌ها را بداند.

اینستاگرام امروزه به بستر بسیار مهم و حیاتی برای رونق کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است به گونه‌ای که افراد می‌توانند تجارت خود را به کمک آن، که مبتنی بر تصویر است، گسترش دهند. اما موفقیت در آن نیازمند رعایت و به کار گیری برخی از نکات حیاتی و بسیار مهم است که در صورت ندانستن و رعایت نکردن آن‌ها ممکن است کسب و کار را با شکست رو به رو کند به همین دلیل سایت کلپال که ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام است بر آن شده تا شما را با هشت نکته مهمی که هر صاحب کسب و کاری در اینستاگرام لازم است آن‌ها را بداند آشنا سازد.

اکانت اینستاگرام بیزینس

۱- بیزینسی کردن پیج

نخستین نکته‌ای که هر کاربر این شبکه‌ی اجتماعی باید از آن اگاه باشد و آن را به کار ببرد، بیزینسی یا تجاری کردن حساب (اکانت) است.  تبدیل اکانت از شخصی به تجاری باعث می‌شود که کاربر به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کند و عملا دست او برای کار بر روی پیج و همچنین آنالیز آن بازتر است. در حقیقت شخصی که دارای اکانت تجاری است علاوه بر مشاهده لایک‌ها و کامنت‌ها می تواند به اطلاعات بیشتری نظیر تعداد افرادی که پست را ذخیره کرده‌اند، تعداد اکانت‌هایی که پست را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند، تاثیر هشتگ‌های به کار رفته در میزان بازدید از پست، تعداد اشخاصی که پس از مشاهده پست پیج را فالوو کرده‌اند و مقدار واکنش پذیری کاربران دسترسی داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند در استوری‌های خود به سایتی که مد نظرشان است لینک بدهند (البته برای این کار لازم است که تعداد فالوورها ده هزار نفر به بالا باشند- شما می‌توانید از بخش خرید فالوور سایت کلپال تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید)، پست خود را تبلیغ کنند و یا این امکان را در اختیار کاربران قرار دهند که با لمس دکمه‌ی پروموشن با آنان در ارتباط باشند.

۲- بهینه سازی پروفایل

نوشتن نمایه یا همان پروفایل و بهینه سازی آن در یک اکانت تجاری و برای معرفی کسب و کار امر دشوار و سختی است یه این دلیل که فضا و حجم نوشته در پروفایل محدود بوده و کاربر تنها می بایست در چند خط کوتاه به درستی بگوید که کسب و کار چیست و یا هدف این پیج چیست. برای بهینه سازی حتما یک دسته از کسب و کارهای مشخص شده توسط اینستاگرام را انتخاب کنید، لینک وب سایت خود را به نمایه اضافه کنید (اگر که می‌خواهید چندین لینک به بایو (bio) خود اضافه کنید میتوانید به سایت‌های linktr.ee یا compsite.bio رفته و در آنجا چندین لینک خود را به یک لینک تبدیل کرده و همان را در بایو قرار دهید) و کلمه کلیدی ثانویه مرتبط با کسب و کارتان را به صورت هشتگ در بایو بنویسید.

پروفایل اینستاگرام
برندینگ اینستاگرام

۳- کشف و ایجاد زیبا شناسی برند در اینستاگرام

اینستاگرام را می توان بهترین پلتفرم در میان شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن برند تجاری از طریق محتواهای تصویری دانست. با جستجو و دیدن نمایه و محتوای پیج‌های موفق می‌توانید به انسجام و زیبایی آن‌ها پی ببرید. در واقع یکی از عواملی که سبب می‌گردد تا شما در تجارت از طریق این پلتفرم موفق باشید یادگیری و به کارگیری نکات مرتبط با زیبا شناسی برند است. این‌گونه نیست که شما تنها با قرار دادن پست یا استوری و بدون رعایت کردن نکات زیبایی شناسی قادر خواهید بود مشتری و مخاطب بالقوه و یا بافعل جذب کنید.

برای پیشرفت در این حوزه لازم است از رنگ برند خود در تولید محتواهای گرافیکی استفاده نمایید، فرم خاصی را برای محتواهای خود در نظر بگیرید، به چیدمان پست ها و لحنی که در نوشتن محتوا به کار می‌برید نیز بسیار توجه داشته باشید.

۴- شناختن زمان ایده آل و مناسب برای پست گذاری

از دیگر نکاتی که یک صاحب کسب و کار باید به آن توجه داشته باشد، زمان ایده آل و مناسب برای آپلود پست یا استوری است. این زمان پس از مدتی کار با این پلتفرم و  مشاهده و بررسی داده‌های آماری که توسط این اپلیکیشن به صاحب کسب و کار ارائه می‌شوند به دست می‌آیند. پس از مشاهده داده‌ها و آنالیز سعی کنید زمانی را که مخاطبین شما در اینستاگرام بیشترین حضور را دارند به پست گذاری اختصاص دهید.

زمان مناسب برای درج پست اینستاگرام
تعامل با کاربران از طریق استوری

۵- تعامل با مخاطبین از طریق استوری

از دیگر راه‌های تعامل با مخاطب به جز پست گذاری، لایک یا کامنت، قرار دادن استوری است. شما می‌توانید با قرار دادن استوری‌های جذاب، مرتبط و با پرسیدن سوالات خوب مخاطبین را درگیر کرده و باعث شوید که او به آن‌ها واکنش نشان دهید و این خود گام بزرگی است برای ایجاد تعامل و موفقیت در کسب و کار. البته از قابلیت لایو گذاری و گفتگوی زنده با مخاطبین نیز نباید غافل بشوید.

۶- مشارکت با اینفلوئنسر

اینستاگرام فضای اینفلوئنسرها و  افراد تاثیر گذار است. پس اگر که می‌خواهید برندتان در این فضا شناخته شود و به فروش خوبی برسید و یا در کسب و کار خود موفق باشید لازم است که مشارکت و تعامل خوبی را با اینفلوئنسرها داشته باشید. تعامل بهینه، درست و اصولی با این‌گونه افراد راه بسیاری خوبی برای تبلیغ برند تجاری و همچنین موفقیت در این راه است.

اینفلوئنسر
فروش در اینستاگرام

۷- فروش مستقیم از اینستاگرام

فروش مستقیم از اینستاگرام از جمله ویژگی های جدید است که در دو سال اخیر به این پلتفرم اضافه شده است. اگر چه صاحبان کسب و کار همواره با مخاطبین خود از طریق دایرکت، تماس تلفنی و یا سایتی که در پیج آدرس آن قرار داده شده است، در ارتباط بودند و فروش محصولات و ارائه خدمات اینگونه انجام می‌گرفت (در حال حاضر نیز اکثر کسب و کارها اینگونه عمل می‌کنند) اما با اضافه شدن فروشگاه اینستاگرام، صاحبان کسب و کار می توانند با فعال سازی آن خرید مستقیم از پیج را برای مخاطبین فراهم کنند. این امر کار خرید و فروش را آسان تر خواهد کرد.

۸- بها دادن به محتوای تولید یا منتشر شده توسط کاربر

برخی از کاربران اینستاگرام بدون آن‌که هزینه‌ای دریافت کنند، برای برخی محصولات و برندهای مورد علاقه خود محتوا تولید کرده و منتشر می‌کنند یا محتوای برند و یا محصول را باز نشر می‌کنند. باز نشر  محتواها توسط طرفداران برند یا نام تجاری و محصول خاص علاوه بر این‌که محتوای رایگانی را ارائه می‌دهد کمک می‌کند تا برند و نام تجارت یا کسب و کار شناخته تر شود. پس به دست آوردن فن پیج های فعال کمک به سزایی به رونق کسب و کار می کند.

تعامل در اینستاگرام