توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ 0 دیدگاه

ثبت مکان در گوگل مپ به چه معناست؟ چرا این کار برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ اهمیت دارد؟ آیا تاثیری بر روی میزان فروش و ارائه خدمات می گذارد؟ نحوه ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ به چه صورت است؟ هزینه ثبت لوکیش در گوگل مپ چقدر است؟ این ها تنها برخی از سوالات شما در ارتباط با این سرویس است که در ادامه می خواهیم به آن ها پاسخ دهیم.

ثبت مکان در گوگل مپ به چه معناست؟

آشنا شدن با گوگل مپ یا همان نقشه گوگل شما را به جواب این سوال می رساند! گوگل مپ یکی از سرویس های تحت وب ارائه شده توسط گوگل است. این سرویس در ابتدا و هنگام عرضه آن در سال ۲۰۰۵ میلادی به عنوان یک نقشه ساده مجازی و آنلاین عمل می کرد. به این معنا که شما راه و مکان های مورد نظر خود را در سر تا سر جهان می توانستید پیدا کنید. البته لیست مکان ها به گستردگی الان نبودند و اغلب موارد مهم و ضروری را می شد پیدا کرد و کسب و کارهای محلی و کوچک کم تر دیده می شدند.

اما با گذشت زمان مزایا و امکانات بیشتری به آن اضافه شد و به محلی برای بازاریابی، جستجوی کسب و کارهای محلی، برنامه ریزی دقیق برای رفت و آمد به مکان های مختلف و حتی کشف مکان های پیشنهادی جدید تبدیل شده است. گوگل مپ بیش از آنکه یک نقشه باشد محیطی برای اکتشاف است و هیچ گونه اغراقی در این کلام نیست.

ثبت لوکیشن در گوگل مپ
ثبت لوکیشن در گوگل مپ

در واقع این امکان برای کسب و کارها فراهم شده که با ثبت مکان در نقشه گوگل، خود را در لیست کسب و کارهای پیشنهادی توسط این پلتفرم به مخاطبین جای دهند و بدین صورت مشتریان و مخاطبین بالقوه ای که به دنبال محصول یا خدمات مورد نظر هستند را با سوق دادن به سمت سایت، صفحات اجتماعی و آدرس فیزیکی به مشتریان بالفعل تبدیل کنند.

حال نوبت به بیان مزایای ثبت آدرس کسب و کار در گوگل مپ می رسد. به نظر شما به جز مواردی که در این بخش به آن ها اشاره شد ثبت آدرس چه مزیت های دیگری دارد؟

مزایای ثبت آدرس کسب و کار در گوگل مپ

و اما مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ عبارتند از:

  • یک نمایه آنلاین برای کسب و کارتان ایجاد می کند.

امروزه ۶۳ درصد از کاوش های افراد برای استفاده از خدمات یا خرید محصولات با جستجوی اینترنتی شروع می شود. این درصد تمامی مشتریان، چه آن هایی که به دنبال خرید اینترنتی هستند و چه آن هایی که به دنبال مکانی فیزیکی برای خرید حضوری هستند را شامل می شود.

پس اگر که کسب و کاری دارید که می خواهید بیشتر توسط مشتریان بالقوه دیده شود لازم است آن را در گوگل مپ به ثبت برسانید.

این کار علاوه بر دیده شدن به کسب و کارتان اعتبار نیز می بخشد.

  • قرار گرفتن در لیست کسب و کارهای محلی و نمایش داده شدن برای مخاطبین محلی

زمانی که به دنبال یک کسب و کار مشخص در گوگل می گردید اولین مواردی که به شما نمایش داده می شوند کسب و کارهای محلی اطراف محل سکونتتان است. پس در صورتی که مکان فیزیکی برای کسب و کار دارید برای رقابت با همتایان خود و جذب مشتری و ارتقای کسب و کار  نیاز دارید که آدرس را درگوگل مپ به ثبت برسانید تا با حضور آنلاین میان صدها کسب و کار مشابه شانس خود را افزایش دهید.

آدرسی که در گوگل مپ قرار می گیرد عموما شامل شماره تماس، ساعات که فروشگاه یا وب سایت در دسترس است و آدرس می باشد که همین اطلاعات دسترسی به خدمات را آسان می کند.

علاوه بر این ها وجود عکس های با کیفیت از محصولات و محل کسب و کار مشتریان را به سمت خرید و اخذ خدمات از شما ترغیب می کند.

  • کسب رتبه بالاتر در میان دیگر کسب و کارها (برای بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو مناسب است).

سئو روشی برای ایجاد محتوای وب در جهت کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو همچون گوگل است. در سال ۲۰۲۲ میلادی سئو به عنوان یکی از سه کانال موثر برای بازاریابی و یافتن مشتری های جدید شناخته شد. زمانی که آدرس کسب و کار در گوگل مپ ثبت می شود، بر سئو تاثیر مثبت می گذارد و رتبه سایت یا پیج شما را در موتورهای جستجوگر بالا می برد. افزایش رتبه به افزایش فروش و حجم ترافیک کمک کرده و مشتریان ایده آل را جذب می کند.

ثبت مکان در نقشه گوگل
ثبت مکان در نقشه گوگل
  • جذب مشتریان بالقوه به کمک نظرات ثبت شده و امتیاز دریافتی

یکی از ویژگی هایی که در نقشه گوگل برای کسب و کارها و مخاطبین فراهم شده است، ویژگی امتیاز دهی و ثبت نظرات مخاطبین است. این بخش می تواند مشتریان بالقوه را جذب نماید. در واقع مخاطبین با دیدن نظرات و تجربه های خوب مشتریان نظر مثت در ارتباط با آن کسب و کار پیدا می کنند و همین امر می تواند به شکل یه چرخه مثبت ادامه پیدا کند.

ثبت آدرس در گوگل مپ برای چه کسب و کاری مناسب است؟

گوگل مپ منحصر برای کسب و کارهای خاص نیست. در واقع هر نوع کسب و کار خرد و کلان در هر جای دنیا از دور افتاده ترین منطقه تا مشهورترین منطقه می تواند برای شناخته شدن، ارائه خدمات و در کل بازاریابی دیجیتالی از سرویس رایگان گوگل مپ استفاده کند. چرا که بهترین سرویس برای یافتن کسب و کارهای محلی است.

آیا من می توانم خودم کسب و کارم را در گوگل مپ ثبت کنم؟

جواب این سوال “بله” است. شما می توانید با استفاده از اکانتی که به ثبت رسانده اید اقدام به ثبت کسب و کار در نقشه گوگل کنید. این کار رایگان است و هزینه ای برای شما نخواهد داشت. این جواب باعث تعجب شما شده است؟ ولی حقیقت دارد.گوگل در قبال ثبت آدرس کسب و کار از شما پولی دریافت نمی کند.

تنها موردی که در این باره باید به آن دقت کرد این است که ممکن است آدرس کسب و کارتان پس از ماه ها ثبت نشود و آدرس توسط گوگل رد شود. از این رو بهترین کار این است که ثبت آدرس را به متخصصین این حوزه بسپارید تا به بهترین نحوه ممکن و با اکانت های معتبر و لول بالا و با صرف وقت  برای شما با هزینه ای مناسب انجام دهند.

از خدمات ارائه شده توسط مجموعه دیجیتال مارکتینگ کلپال، ثبت آدرس کسب و کار در نقشه گوگل است. در صورت تمایل برای ثبت آدرس می توانید سفارش خود را ثبت کرده و با اخذ مشاوره از نکته نظرات کارشناسان مربوطه در این باره بهره مند شوید.

هزینه ثبت کسب و کار در گوگل مپ

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، این خدمت از طرف گوگل رایگان است و بدون پرداخت یک ریال هم می توانید این کار را انجام دهید. اما خب گاهی به دلیل نداشتن تجربه و یا اکانت معتبر و مناسب ممکن است با ریجکتی درخواست مواجه شوید. از این رو پیشنهاد این است که ثبت مکان را به متخصص این حوزه بسپارید.

برای اطلاع از هزینه ثبت آدرس در گوگل مپ توسط مجموعه دیجیتال مارکتینگ کلپال با شماره ۰۹۳۹۵۶۱۲۰۱۰ تماس بگیرد.

کلام آخر

تحقیقات و مطالعات صورت گرفته کارایی و عملکرد مثبت گوگل مپ را در رشد کسب و کارها و ایجاد ارتباط و تعامل را به اثبات رسانده است. از این رو ثبت لوکیشن در نقشه گوگل و به کارگیری تکنیک ها و استراتژی های موجود به صورت مداوم و به شکل درست بدون شک جرقه ای در رشد کسب و کار ایجاد خواهد کرد. جرقه ای که شما می توانید به خوبی آن را مشاهده کنید.

سوالات متداول
  • یکی از مهم ترین معایب گوگل مپ چیست؟

    از مهم ترین معایب نقشه گوگل می توان به عملکرد و کارایی ضعیف آن در وضعیت آفلاین اشاره کرد.

  • آیا ثبت کسب کار در گوگل رایگان است؟

    بله ثبت مکان در گوگل رایگان است و هزینه ای توسط گوگل دریافت نمی شود.

  • چرا کسب و کار من در گوگل مپ نمایش داده نمی شود؟

    برای آنکه یک کسب و کار در جستجوهای گوگل مپ دیده شود لازم است از طریق شماره تماس یا ایمیل تایید شود. در غیر این صورت نمایش داده نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید